صفحه اصلی » ساخت قطرات آب روی شیشه

ساخت قطرات آب روی شیشه

در این آموزش می خواهیم حالت تصویر را به حالتی که انگار زیر شیشه قطرات آب دارد ایجاد کنیم.
برای دیدن ویدیوی ایم مقاله به انتهای صفحه مراجعه نمایید.

برای این کار احتیاج داریم به تصویر اصلی مون ، تصویر اصلی مون را باز میکنم در قسمت لایه ها یک لایه جدید باز میکنم رنگ پیش زمینه و پس زمینه را بصورتdefault روی مشکی و سفید قرار می دهم کلید D را میزنم تا رنگ ها بصورت پیش فرض دربی آیند.

از منوی filter قسمت render و گزینه ی clouds را انتخاب میکنم این گزینه معمولا یکی از گزینه ها ست برای همین افکت ها استفاده میشود.

بعد دوباره filter گزینه stylize و گزینه ی find edges را میزنم شما چنین تصویری را باید بدست بیاورید. یک کنتراست ضعیفی دارد ctrl+l را میزنم پنجره باز میشود تمام تجمع تصویر من روی نقاط روشن است با جابه جا کردن زبانه ی مشکی کنتراست را بیشتر میکنم و توی کارم می آورم در آخر ok میکنم.

بعد از منوی filter گزینه ی filter gallery و قسمت sketch و گزینه plaster را انتخاب میکنم با توجه به تصویرمون تنظیمات را انجام میدهم کم و زیاد میکنم ما اون قسمت هایی که گرادینت دارد را می خواهیم نقش قطرات آب من را با می کند با حرکت دادن ، به آن چیزی که می خواهم می رسم.

قسمت های مشکی را حذف میکنم با ابزار magic wand tool انتخاب میکنم می روم روی لایه Delete میزنم و چنین تصویری را خواهم داشت.

از mode لایه گزینه overly را انتخاب می کنم تصویر شما به این صورت خواهد شد اگر خواستین ctrl+j را بزنید و opacity لایه را کمی کمتر کنید.

از لایه ی پس زمینه یک copy میگیریم قطرات آب کمی برجستگی دارد به قسمت filter رفته گزینه Distort بعد spherize غلتک را در حدود 5 یا 6 درصد می دهم تا اون حالت قبل و بعدش ایجاد بشه کمی جا به جایی در رنگ ها داریم.

روی لایه ی دوم background رفته و mask میکنم بعد دوباره از لایه background اصلی دوباره copy گرفته بعد filter گزینه Blur و gussion blur کمی تصویر را محو کنم. و بعد روی لایه کلیک کرد layer style باز شود به قسمت Blend if را کم و زیاد کرد و برای حالت تصویر ، تمام تصویرمون محو نشود.

این شد آموزش امروز ما که قبل و بعدش را میتوانید ببینید. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و نظرات خودتون را برای ارسال کنید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *