صفحه اصلی » تکنیک انتخاب مو

تکنیک انتخاب مو

اگه دوست دارید تو انتخاب موها حرفه ای شوید و مهم ترین تکنیک که توی انتخاب موها باید یاد بگیرید و بدونید ، با من این آموزش را دنبال کنید.
برای دیدن ویدیو به انتهای مقاله مراجعه نمایید.

2) برای شروع ابزار quick selection tool بعد گزینه ی select subject را انتخاب میکنم تا شخص مورد نظر من انتخاب بشه قبل از اینکه ادامه بدهم با همین ابزار می توانم قسمت هایی از موها را که هنوز انتخاب نشده را اضافه کنم.

اگر گزینه ی select subject را نداشتین می توانستین با همین ابزار quick selection tool کل شخص را انتخاب کنید.

اکثر موها را انتخاب کردم حالا می رویم سراغ select and mask قبل ازاینکه شروع کنیم و ابزار refine edge brush tool فعال کنم تیک show edge را فعال میکنم radius را روی 2 یا 3 پیکسل می گزارم تا معادل ضخامت موها باشد.

show edge را غیرفعال می کنم و می رویم سراغ ابزار refine edge brush tool روی قسمت سفیدی پس زمینه کلیک میکنم و دورتا دور موها را میکشم یادتون باشه روی خود تصویر و جاهایی از تصویر که جز حاشیه نیست نروید که ممکن آنها هم انتخاب شوند. (زمانی که کارمون تموم شد جاهایی که اصلاح دارد را میتوانیم اصلاح کنیم)

بعد از آن می رویم سراغ decontaminate colors فعال کرده و بعد از آن New layer with layer mask و در آخر ok را میزنیم.

برای نتیجه ی نهایی روی لایه background رفته و از adjustment layer گزینه solid color را فعال میکنم و شما می توانید نتیجه ی کار را ببینید که خیلی تمیز این تصویر از قسمت موها انتخاب شده است.

میتوانید کلید Alt را نگه دارید و ماسک انتخابی را ببینید و اشکالات را برطرف کنید.

میتوانید از لایه copy (ctrl+j) گرفته تا کیفیت کار بهترشود.

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *