صفحه اصلی » بهترین ویرایشگر عکس چیست؟

بهترین ویرایشگر عکس چیست؟

برای هر عکاس حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای لازم است با بهترین ویرایشگر عکس در تلفن همراه هم آشنا باشد. این برنامه‌ها با جدیدترین امکانات خود به شما کمک می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن عکس‌های خود را به‌راحتی روتوش و ادیت کنید. انتخاب بین طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های ادیت عکس بسیار سخت است پس بهتر است با بهترین‌ها و مزایا و معایب آن‌ها آشنا شوید. در این مقاله برنامه‌های محبوب‌ و رایج برای روتوش عکس در موبایل را به شما معرفی می‌کنیم.

 ۱۰ اپلیکیشن کاربردی ادیت عکس در موبایل

همه ما عکس‌های زیادی در تلفن همراه خود داریم که گاهی لازم است آن‌ها را کمی ویرایش و ادیت کنیم. برنامه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که هر کدام قابلیت‌های خاص خود را دارند. برخی از این برنامه‌ها تا حد زیادی ویرایش‌های حرفه‌ای را انجام می‌دهند؛ ولی برخی دیگر فقط جنبه فان و سرگرمی دارند. در ادامه این مطلب بهترین ویرایشگر عکس روی موبایل اندرویدی و آیفون را معرفی می کنیم.

 Adobe Photoshop Express

برنامه فتوشاپ سال‌هاست که به‌عنوان رایج‌ترین و بهترین ویرایشگر عکس برای افراد آماتور و حرفه‌ای شناخته می‌شود. اپلیکیشن فتوشاپ برای طراحی سایت، پوستر، کارت ویزیت، بروشور، سربرگ حتی ایجاد طرح‌های سه‌بعدی و تصویرسازی قابل‌استفاده است. فتوشاپ روی انواع کامپیوتر، لپ تاب، مک‌بوک و آیپد قابل‌نصب و اجرا است. این شرکت نسخه مخصوص موبایل را با نام فتوشاپ اکسپرس به بازار فرستاده است. برنامه فوتوشاپ اکسپرس به‌عنوان نسخه قابل‌اجرا روی IOS و اندروید طراحی شده است.

فتوشاپ اکسپرس نسبت به فتوشاپ محدودیت‌هایی دارد؛ اما با ویژگی‌ها و ابزارهای خود می‌تواند برخی از نیازهای شما برای ادیت و روتوش عکس در موبایل را رفع کند.

 Lightroom

 ادوبی لایتروم یکی دیگر از محبوب‌ترین برنامه‌های ادیت عکس از شرکت ادوبی است. این برنامه هم ابتدا به‌عنوان نسخه دسکتاپ معرفی شد و اکنون مدل موبایل آن هم در دسترس است. کار با این برنامه برای کسانی که زیاد حرفه‌ای نیستند راحت‌تر از فتوشاپ است.

برنامه لایت روم بیشتر به‌عنوان ابزار اصلاح رنگ و نور شناخته می‌شود. یک قابلیت مهم لایتروم، توانایی سازماندهی عکس برای کسانی است که تعداد زیادی تصویر دارند. معمولاً طراحان و عکاسان در کنار فتوشاپ، از این اپ برای سازماندهی و مدیریت عکس‌های خود در آلبوم‌های مجزا استفاده می‌کنند. معمولاً لایت روم و فوتوشاپ در کنار هم و مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند و نواقص یکدیگر را برای کاربر جبران می‌کنند.

 Snapseed

یکی دیگر از برنامه‌ها به‌عنوان بهترین ویرایشگر عکس، استپ سید است. این برنامه روی نسخه آیفون و اندروید قابل‌نصب و اجرا است. شرکت گوگل توسعه این اپ پیشرفته و کاربردی را بر عهده داشته است. این برنامه هم مانند دو برنامه بالا، رایگان است و هیچ تبلیغاتی روی آن ندارد.

با کمک برنامه اسنپ سید می‌توانید تمام عکس‌های خود را ادیت کنید و به‌راحتی آن‌ها را روی تمام شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام به اشتراک بگذارید. فیلترهای آماده، تغییر زاویه عکس، ویرایش نور از جمله قابلیت‌های این برنامه است.

 Airbrush

برنامه ایربراش به دلیل دارابودن ویژگی‌های خاص ادیت عکس، یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های خاص این اپ امکان روتوش ویژگی‌های صورت است. ازبین‌بردن جوش، سفیدکردن دندان و صاف‌کردن پوست از جمله قابلیت‌های خاص این اپلیکیشن محبوب ویرایش عکس است.

دیگر ویژگی خاص این اپ، امکان ویرایش عکس سلفی قبل از ثبت است. شما می‌توانید موقع گرفتن عکس سلفی تمام تغییرات لازم مانند لاغر کردن و آرایش صورت را روی عکس خود انجام دهید و بعد آن را ثبت کنید.

 Picsart

تا این جا تعدادی از بهترین ویرایشگر عکس روی گوشی موبایل معرفی شد؛ اما پیکس آرت را نباید دست‌کم گرفت. این برنامه محبوب روی گوشی‌های آیفون و اندروید قابل‌نصب و اجرا است. این برنامه رایگان است؛ اما خریدهای درون برنامه و تبلیغات هم دارد.

ویژگی‌های خاص این اپ قابلیت شخصی‌سازی تصاویر، افکت‌های مجهز به هوش مصنوعی و دوربین درون برنامه است. ایجاد کلاژ، قاب‌بندی، رسم شکل و برچسب هم از دیگر امکانات این اپلیکیشن موبایل است. با کمک براش هم می‌توانید روی بخش‌های خاصی از عکس تغییرات موردنظر خود را اعمال کنید.

 Fotor

برنامه فوتور قطعاً یکی از بهترین‌های این لیست است. این برنامه با قابلیت‌ها و امکانات خاصی که دارد حتی کاربران حرفه‌ای را هم به خود جلب می‌کند. برنامه فوتور بیش از ۱۰۰ فیلتر مختلف برای ادیت عکس دارد انواع مختلف قالب، کلاژ و الگو را می‌توانید در این برنامه پیدا کنید.

این برنامه به شما امکان ادیت نور، کنتراست و روشنایی تصویر را می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برنامه امکان ویرایش در لحظه است. هنگام گرفتن عکس می‌توانید ویرایش‌های لازم را روی عکس خود انجام دهید و سپس آن را ثبت کنید و به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید. ادامه مطلب بهترین ویرایشگر عکس را مطالعه کنید.

 Pixlr

اپلیکیشن پیکسلر هم یکی از بهترین ویرایشگر عکس روی گوشی‌های اندروید و آیفون محسوب می‌شود. این اپ دارای دو نسخه پولی و رایگان است. پیکسلر بیش از دو میلیون افکت و فیلتر مختلف را برای ویرایش عکس در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن امکان تبدیل عکس به نقاشی را هم در خود دارد. ایجاد کلاژ، افزودن متن، حذف بخش از عکس و توازن رنگ هم از دیگر قابلیت‌های این برنامه است. عکس‌های خروجی این اپ را به‌راحتی می‌توانید در شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارید.

 Photo Editor Pro

یکی دیگر از برنامه‌های محبوب ادیت عکس روی موبایل، Photo Editor Pro است. ویژگی خوب این برنامه رابط کاربری روان و آسانی ویرایش است. در این اپ می‌توانید کنتراست، میزان روشنایی، سایه، های‌لایت را به‌صورت رایگان ویرایش کنید. برای دستیابی به امکانات پیشرفته‌تر مانند تنظیم اشباع و درخشندگی لازم است نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید. این اپ به دلیل داشتن انواع فیلتر، برچسب، تتو و افکت محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

 Photo Lab

حتماً نام این اپلیکیشن معروف را شنیده‌اید یا عکس‌هایی که با آن درست شده را در فضای مجازی مشاهده کرده‌اید. اپ فوتو لب این روزها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و بسیاری از کاربران عکس‌های خود را با آن ویرایش می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند.

فوتولب بیش از ۹۰۰ افکت مختلف از جمله مدل‌های واقعی، هنری، کلاژ و کارتونی دارد. کار با این برنامه برای همه کاربران بسیار ساده است و امکان برش، تنظیم نور، تغییر زاویه و الگوریتم تشخیص چهره هم دارد. از معایب این برنامه تبلیغات زیاد و وجود واترمارک روی عکس خروجی است.

 VSCO

بهترین ویرایشگر عکس در بین بلاگرها و کاربران مجازی، VSCO است. محیط این برنامه شبیه اینستاگرام است. بعد از ادیت عکس می‌توانید آن را در پروفایل خود به اشتراک بگذارید و دیگران هم مشاهده کنند؛ اما امکان کامنت و لایک ندارد. شما می‌توانید از عکس‌های اشتراک گذاشته شده دیگران الهام بگیرید یا حتی آن‌ها را دانلود کنید.

برنامه وسکو ۱۰ عملکرد ویرایش عکس رایگان دارد و بقیه امکانات آن را برای خریداری کنید. اپ روی هر دو نسخه اندروید و IOS قابل‌اجرا است. وسکو یک ویرایشگر ویدئو هم دارد.

جمع‌بندی

برای انتخاب بهترین ویرایشگر عکس باید ابتدا سطح مهارت و نیازهای خود را بشناسید. بعد قابلیت‌ها و امکانات موردنیاز برای ادیت عکس خود را مشخص کنید. نکاتی مانند رابط کاربری، قیمت و نظرات کاربران را هم حتماً در نظر بگیرید. سیستم‌عامل و حجم موردنیاز برای ذخیره برنامه هم دیگر نکات مهم برای انتخاب بهترین اپلیکیشن است.

سوالات رایج درباره بهترین ویرایشگر عکس

در ادامه برخی از پرسش‌های رایج درباره انواع ویرایشگر عکس را مطرح می‌کنیم و به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

برنامه رایگان بهتر است یا پولی؟

اپلیکیشن‌های ادیت عکس به دو صورت پولی و رایگان موجود است. برخی از برنامه‌های ویرایش عکس به‌صورت رایگان تمام قابلیت‌های خود را ارائه می‌کنند؛ اما امکانات آن‌ها محدود است. برخی دیگر از برنامه‌ها برای استفاده امکانات پیشرفته و حرفه‌ای خود نیاز به خریداری دارند. اگر برای ادیت عکس خود فقط نیاز به قابلیت‌های معمولی دارید از برنامه‌های رایگان استفاده کنید؛ اما اگر همیشه نیاز به قابلیت‌های پیشرفته دارید نسخه پولی را تهیه کنید.

امکانات بهترین ویرایشگر عکس چیست؟

هر اپلیکیشن ادیت عکس قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارد. برخی ویژگی‌ها در اکثر این برنامه‌ها مشترک است؛ مانند انواع فیلترها و افکت‌ها، ابزارهای تنظیم نور و رنگ، برش و تغییر اندازه، ابزارهای روتوش و زیبایی، امکانات ساخت کلاژ و پوستر. قبل از نصب برنامه دقت کنید که فابلیت موردنظر شما در اپلیکیشن وجود داشته باشد.

بهترین ویرایشگر عکس برای اندروید و آیفون چیست؟

بسیاری از برنامه‌های ادیت عکس برای اجرا روی هر دو نوع سیستم طراحی شده‌اند. انتخاب ویرایشگر عکس باید بر اساس امکانات برنامه و نیازهای شما باشد. حتما موقع نصب برنامه دقت کنید که با سیستم عامل گوشی شما سازگاری داشته باشد.

بهترین ویرایشگر عکس برای مبتدیان چیست؟

همه برنامه‌هایی که در این مقاله معرفی شدند رابط کاربری نسبتا آسانی دارند و برای استفاده افراد مبتدی هم توصیه می‌شوند. برنامه‌های PicsArt, Photoshop Express و Snappseed بهترین برنامه‌ها برای کاربران مبتدی محسوب می‌شوند.

آیا برنامه‌های ادیت عکس امن هستند؟

برخی از برنامه‌های روتوش عکس قابلیت دسترسی به گالری، موقعیت مکانی و مخاطبان را دارند. قبل از نصب برنامه باید سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و امنیت برنامه را بررسی کنید.

برنامه خوب برای یک ویرایشگر حرفه‌ای عکس چیست؟

بهترین ویرایشگر عکس برای یک حرفه‌ای باید بر اساس نیازها و مهارت فرد انتخاب شود. مواردی مانند فیلترها و افکت‌های پیشرفته، پشتیبانی از انواع فرمت عکس، رابط کاربری قابل‌تنظیم، امکان روتوش چهره، تنظیم نور و روشنایی و رنگ از ویژگی‌های یک برنامه حرفه‌ای است.

 

 

 

 

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *