صفحه اصلی » آموزش روتوش عکس با موبایل

آموزش روتوش عکس با موبایل

برای گرفتن عکس‌های حرفه‌ای و جذاب دیگر نیازی به دوربین‌های پیشرفته عکاسی نیست. گوشی‌های هوشمند در دست همه مردم هستند و می‌توانند لحظات را ماندگار و ثبت کنند. اما آماده نبودن سوژه، نورپردازی غیرحرفه‌ای و وجود اشیای اضافی در عکس می‌توانند کیفیت آن را پایین بیاورند. اینجاست که برنامه‌های روتوش عکس در موبایل به کمک می‌آیند. آموزش روتوش عکس با موبایل برای علاقه‌مندان به این کار بسیار مهم است.

بهترین برنامه‌های روتوش عکس با موبایل

برای روتوش و ویرایش عکس با موبایل برنامه‌های کاربردی زیادی وجود دارد. برخی از مهم‌ترین و مفیدترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس با موبایل عبارتند از:

Adobe Photoshop Express

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین برنامه‌های ویرایش عکس در موبایل، ادوب فتوشاپ اکسپرس است. از مزایای این برنامه می‌توان به رابط کاربری ساده، ابزارهای قدرتمند ویرایش و دسترسی آسان برای افراد آماتور و حرفه‌ای اشاره کرد.

Lightroom

این برنامه را می‌توان به عنوان مکمل فتوشاپ معرفی کرد. برنامه لایت روم به طور تخصصی روی تنظیم و اصلاح رنگ و نور کار می‌کند. مهم‌ترین مزیت این برنامه کاربردی، امکان ایجاد آلبوم‌های مجزا برای عکس‌های مختلف است.

Snapseed

برنامه اسنپ سید برای ویرایش سریع و آسان عکس‌ها روی گوشی طراحی شده است. این برنامه رایگان و بدون تبلیغات است و رابط کاربری ساده‌ای دارد و برای همه افراد در همه سنین گزینه خوبی است. از قابلیت‌های این برنامه می‌توان به فیلترهای آماده، امکان تغییر زاویه عکس و ویرایش نور اشاره کرد.

Airbrush

برنامه ایربراش بهترین گزینه برای روتوش و ویرایش عکس‌های سلفی قبل از ثبت است. با این برنامه به راحتی می‌توانید چهره‌تان را قبل از ثبت عکس سلفی به شکل دلخواهتان تغییر دهید. یکی دیگر از قابلیت‌های خاص این اپلیکیشن صاف کردن پوست، رفع جوش و لک است.

Picsart

برنامه پیکس آرت برای ایجاد انواع کلاژ، اضافه کردن متن، برچسب و افکت بسیار مناسب است. در این برنامه انواع ابزارها و افکت‌ها وجود دارد و اشتراک‌گذاری مستقیم عکس روی شبکه‌های اجتماعی ممکن است. این برنامه رایگان است؛ اما خرید درون برنامه و تبلیغات دارد.

Fotor

این اپلیکیشن هم برای ادیت عکس در لحظه ثبت استفاده می‌شود. قبل از این که عکس را ثبت و ذخیره کنید تمام روتوش‌های لازم مانند آرایش صورت را روی عکس انجام دهید و سپس عکس را بگیرید. برنامه فوتور بیش از ۱۰۰ افکت مختلف برای ویرایش عکس دارد و دست ویرایشگر را برای ادیت بازمیگذارد. در این اپلیکیشن امکان ادیت نور، کنتراست و روشنایی تصویر وجود دارد.

Pixlr

یکی دیگر از برنامه‌هایی که هم برای کاربران آماتور و هم حرفه‌ای کاربرد دارد، پیکسلر است. این اپ دو نسخه رایگان و پولی دارد. ویژگی مثبت این برنامه، وجود بیش از دو میلیون افکت مختلف برای ادیت و روتوش عکس است. امکان تبدیل عکس به نقاشی، ایجاد کلاژ، توازن رنگ، حذف بخشی از عکس و افزودن متن از دیگر قابلیت‌های این برنامه کاربردی است.

Photo Editor Pro

این برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد و برای تنظیم کنتراست، میزان روشنایی، سایه و‌ های‌لایت از آن استفاده می‌شود. برخی از قابلیت این اپ رایگان است و برای دسترسی به موارد بیشتر باید نسخه پرمیوم یا پولی را تهیه کرد.

Photo Lab

یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های ویرایش عکس با گوشی، فوتولب است. در این برنامه افکت‌های بسیار زیادی برای ایجاد عکس‌های زیبا و خلاقانه وجود دارد. کار با این اپلیکیشن برای همه بسیار آسان و راحت است.

VSCO

برنامه وسکو بین بسیاری از بلاگرها محبوبیت زیادی دارد. در این برنامه محیطی مانند اینستاگرام وجود دارد که شما می‌توانید بعد از ادیت عکس، آن را در معرض دید و استفاده بقیه کاربران بگذارید. ۱۰ قابلیت ویرایش عکس این برنامه رایگان است و بقیه موارد را باید خریداری کنید.

اهمیت روتوش عکس با موبایل

شاید شما هم عکس‌های زیادی در گوشی خود دارید که به خاطر یک نقص کوچک قابل استفاده نیستند. اگر روتوش عکس با موبایل را یاد بگیرید به راحتی می‌توانید تغییرات لازم را روی عکس خود انجام دهید، آن‌ها را اشتراک بگذارید یا حتی از آن‌ها کسب درآمد کنید. در ادامه به بررسی مزایا و اهمیت روتوش عکس می‌پردازیم:

بهبود کیفیت عکس

اگر عکس‌هایی گرفته‌اید که کیفیت خوبی ندارد به راحتی با اپلیکیشن‌های موبایل می‌توانید کیفیت را بالا ببرید. هر اپلیکیشن قابلیت‌هایی برای بالابردن کیفیت عکس دارد که با تمرین می‌توانید آن‌ها را به خوبی یاد بگیرید. تمظیم نور، رنگ و شفافیت عکس می‌تواند باعث بهبود کیفیت عکس‌های شما شود.

تصحبح اشتباهات

گاهی پیش می‌آید موقع گرفتن عکس به نکاتی دقت نمی‌کنید و بعدها در گالری خود جزئیات ناخواسته‌ای در عکس می‌بینید. تمام این اشتباهات در اپلیکیشن‌ها قابل تصحیح و اصلاح است. چیزهایی مانند اشیای اضافه، نقاط و لکه‌های ناخواسته به کمک اپلیکیشن‌های ویرایش عکس موبایل قابل رفع است.

بالابردن اعتمادبه‌نفس و زیبایی

امروزه استفاده از عکس در فضای مجازی برای همه عادی شده است و همه دوست دارند بهترین خود را به نمایش بگذارند. اگر عکسی زیبا باشد تعداد لایک‌های بیشتری می‌گیرد و باعث بالارفتن اعتمادبه‌نفس شخص می‌شود. با کمک این اپلیکیشن‌های موبایل به راحتی می‌توانید عکس‌های ساده خود را ادیت کنید و در بهترین حالت ممکن به اشتراک بگذارید.

استفاده برای مشاغل مختلف و کسب درآمد

بسیاری از مشاغل برای نشان دادن محصولات خود به مخاطبان از عکس استفاده می‌کنند و علاوه بر عکاسی خوب، ویرایش عکس هم برایشان اهمیت زیادی دارد. اگر خودتان محصولی برای فروش دارید می‌توانید به راحتی با موبایل عکاسی کنید و بعد آن را ادیت کنید. اگر این کار را یاد بگیرید هم می‌توانید به راحتی از این راه به کسب درآمد خوبی برسید.

برنامه‌های ویرایش عکس موبایل علاوه بر کمک در موارد بالا کاربردهای دیگر هم دارند که در ادامه این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

کاربردهای اپلیکیشن روتوش عکس در موبایل

اپلیکیشن‌های روتوش عکس کاربردهای زیادی برای ادیت چهره، بدن و محیط را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. کار با آن‌ها بسیار ساده است و همه افراد به راحتی می‌توانند آن را یاد بگیرند. در ادامه برخی از کاربردهای اپلیکیشن روتوش عکس را بررسی می‌کنیم:

تنظیم نور و رنگ پوست

یکی از کاربردهای روتوش عکس، ایجاد تغییرات لازم در رنگ و نور چهره است. با کمک این قابلیت به راحتی می‌توانید صورت را به رنگ دلخواه خود درآرورید و حتی برخی نواقص را بپوشانید. پوستی شفاف، روشن و شاداب خروجی این قابلیت اپلیکیشن است.

رفع نواقص و عیوب چهره

با کمک این اپلیکیشن‌های کاربردی به راحتی در عرض چند ثانیه می‌توانید تمام نواقص و عیوب صورت را کاور کنید. مشکلاتی مانند جوش، لک، تیرگی زیر چشم و جای زخم را به راحتی می‌توان از روی صورت و بدن محو کرد.

تغییر رنگ مو و چشم

برای ایجاد تغییر در صورت دیگر نیاز به رنگ کردن مو و گذاشتن لنز نیست. فقط با چند ابزار ساده می‌توانید تغییرات دلخواه خود را روی مو و چشم انجام دهید.

آرایش صورت

اگر بدون آرایش عکس گرفته‌اید و عکستان کمی بی‌رنگ و لعاب است نیازی نیست دوباره عکس را تکرار کنید. ابزارهای مخصوص آرایش صورت به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی رژلب، ریمل، سایه و سایر آیتم‌ها را به عکس خود اضاقه کنید.

ایجاد تناسب در چهره

موقع گرفتن عکس ممکن است اندازه چشم‌ها با هم متفاوت باشد و شما را از نتیچه ناراضی کند. ابزارهای روتوش عکس در موبایل به شما کمک می‌کنند اجزای صورت را به اندازه دلخواهتان تغییر دهید. تناسب اجرا را هم می‌توانید با این ابزارها رعایت کنید و یک عکس متقارن و زیبا داشته باشید.

لاغری و تناسب اندام

قبلا برای ایجاد تغییر در اندام و اجزای بدن به یک ویرایشگر حرفه‌ای مثل فتوشاپ احتیاج بود. اکنون برنامه‌های ویرایشگر عکس موبایل به شما این امکان را می‌دهند که اجرای بدن را چاق یا لاغر کنید. ابجاد توازن بین اجزای بدن هم یکی دیگر از کاربردهای مفید این ابزارها است. اگر در بدن عیب و نقصی هم وجود داشته باشد می‌توانید آن را رفع کنید یا با موارد دیگر پوشش دهید.

حذف اشیا ناخواسته از عکس

برای همه ما پیش آمده که موقع گرفتن عکس به اطراف سوژه دقت نکرده‌ایم و اشیای اضافه عکس را ندیده ایم. موقع انتشار عکس، تازه اطراف به چشممان می‌آید؛ ولی امکان گرفتن مجدد عکس را نداریم. در این مواقع است که ویرایشگر عکس به کمکمان می‌آید. این ابزارها تمام اجزای اضافی عکس را برایمان حذف می‌کنند.

تغییر پس زمینه عکس

اگر یک عکس زیبا گرفته‌اید؛ اما از پس زمینه آن راضی نیستید، با ابزار روتوش عکس این مشکل را حل کنید. با تغییر پس زمینه به راحتی می‌توانید از یک عکس زیبا، چندین نسخه متفاوت داشته باشید و در اپلیکیشن‌های متفاوت به اشتراک بگذارید.

اضافه کردن افکت‌های متفاوت

هرکدام از اپلیکیشن‌های ویرایش و روتوش عکس، افکت‌های متفاوتی برای جذاب کردن عکس‌ها ارائه می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها در تعداد و کیفیت افکت‌هایشان با هم رقابت دارند و هر روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌کنند. با افکت می‌توانید یک عکس خود را به چندین مدل متفاوت تغییر دهید و نسخه‌های متفاوتی از آن داشته باشید.

تنظیم رنگ و نور محیط

درصورتی که نورپردازی هنگام عکاسی مناسب نباشد کیفیت عکس زیاد خوب نخواهد بود. با برنامه‌های ویرایش عکس می‌توانید میزان نور و رنگ محیط را به شکل دلخواه خود تنظیم کنید. اگر نور فلش موقع عکاسی زیاد باشد هم با این برنامه‌ها می‌توان آن را اصلاح کرد.

تمام نکات بالا برای داشتن یک عکس زیبا و جذاب به شما کمک می‌کند. در تمام این نکات خلاقیت و تمرین شما اهمیت زیادی دارد. کار با این برنامه‌ها سخت نیست و به راحتی با تمرین می‌توانید با تمام نکات و جزئیات آن آشنا شوید.

باید و نبایدهای روتوش عکس با موبایل

در بالا درباره مزایا و کاربردهای برنامه‌های روتوش عکس صحبت کردیم؛ حالا زمان بررسی نکات مهم است. روتوش عکس هم مانند هر کار دیگری قاعده و قوانین ود را دارد که باید رعایت شود تا بهترین نتیجه را به شما بدهد. در ادامه برخی از این قواعد و نکات را بررسی می‌کنیم.

زیاده‌روی نکنید

بهتر است در استفاده از این روتوش‌ها برای عکس خود زیاده‌روی نکنید. اگر ادیت‌ها از حد بگذرد برای همه قابل تشخیص خواهد بود و زیبایی و جذابیت حود را از دست می‌دهد. سعی کنید عکس را در طبیعی‌ترین حالت ممکن نگه دارید.

به جزئیات دقت کنید

همیشه موقع کار با برنامه‌های ادیت عکس باید تمام جزئیات را با دقت بررسی کنید. همه اجزای عکس باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند. سعی کنید تناسب در همه جای عکس رعایت شود و یک بخش زیاد ادیت نشود.

از ابزار مناسب استفاده کنید

امروزه تعداد برنامه‌های رایج ویرایش عکس در موبایل بسیار زیاد است و انتخاب بهترین آن‌ها بسیار سخت است. با برنامه‌های مختلف آشنا شوید و برنامه مناسب عکس خود را براساس نیازهایتان انتخاب کنید.

ویرایش را جزئی انجام دهید

موقع ادیت عکس گام به گام پیش بروید. وقتی روی جزء به جزء عکس کار می‌کنید نتیجه خروجی دقت و کیفیت بالاتری خواهد داشت. این مرحله‌بندی کار به شما کمک می‌کند تا از ایجاد خطا و اشتباه در کار پیشگیری کنید و به نتیجه مطلوب برسید.

از عکس خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید

از عکس خود یک نسخه ذخیره داشته باشید. گاهی ادیت و ویرایش عکس به دلخواه شما پیش نمی‌رود و ممکن است نسخه اصلی هم دچار تغییر شود. حتما قبل از شروع کار مطمئن شوید که یک نسخه از عکس اصلی بدون هیچ روتوشی در گوشی خود دارید.

خلاق باشید

مهم‌ترین نکته برای روتوش عکس، خلاقیت است. با کمک این ویژگی می‌توانید عکس‌های خاص و جذابی خلق کنید. روتوش فقط برای رفع عیب و مشکلات نیست، با خلاقیت می‌توانید عکس‌های با کیفیت هنری و صنعتی تهیه کنید.

تمرین کنید و آموزش ببینید

برای افزایش مهارت در ویرایش، بهتر است با عکس‌های مختلف انواع روتوش‌ها را تمرین کنید. اگر درباره ادیت عکس با موبایل سوالی دارید از کسانی که این کار را بلدند سوال‌هایتان را بپرسید تا اشکالاتتان رفع شود.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مربوط به ویرایش و روتوش عکس با گوشی را بررسی کنیم. برای انتخاب بهترین برنامه روتوش عکس باید نیازها و سلیقه خود را در نظر بگیرید. امکانات و قابلیت‌های هر برنامه متفاوت است و مزایای و معایبی دارد که باید همه را به دقت بررسی کنید تا بهترین مورد را پیدا کنید. مهم‌ترین نکته در آموزش روتوش عکس با موبایل تمرین، ممارست و خلاقیت است.

سوالات رایج

ایا روتوش با موبایل می‌تواند جایگزین روتوش با کامپیوتر شود؟

از موبایل برای ادیت‌های ساده و سریع عکس استفاده کنید. برای ویرایش حرفه‌ای عکس‌ها بهتر است از قابلیت برنامه‌های مخصوص کامپیوتر و لپ تاب بهره بگیرید.

بهترین منبع آموزشی برای آموزش روتوش عکس با موبایل چیست؟

برای یادگیری کار با برنامه‌های ادیت عکس می‌توانید از وب سایت ها، کانال‌های یوتیوب و دوره‌های آنلاین استفاده کنید؛ اما بهترین کار تمرین و آزمون و خطا است.

بهترین برنامه برای روتوش چهره چیست؟

برای ادیت صورت در عکس از برنامه‌هایی استفاده کنید که ابزارهای روتوش چهره اختصاصی دارند. موقع نصب نظرات کاربران را بررسی کنید و برنامه را طبق نیازهای خود انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *