صفحه اصلی » تبدیل تصویر ساده و معمولی به تصویر رویایی

تبدیل تصویر ساده و معمولی به تصویر رویایی

تو این آموزش می خواهیم تصویرمون را از یک تصویر ساده و معمولی به تصویر رویایی با پس زمینه محو تبدیل کنیم.
برای دیدن ویدیوی این مقاله میتوانید به انتهای صفحه مراجعه نمایید.

کاری که انجام می دهم اول لایه قبلی را پاک میکنم که یک تصویر ساده داشته باشیم ابزار quick selection tool یا magic wand tool را انتخاب می کنم زوم میکنم جایی اگر نیاز به اصلاح داشت اصلاح میکنم این تیکه ی جلوی لباس را استثنا به کارم با ابزار polygonal lasso tool اضافه میکنم شما میتوانید این کار را انجام ندهید ولی فرم بهتری میگیره به خصوص روی لباس که احتیاجی به محو شدن ندارد.

روی گزینه select and mask و قسمت ها موها را اصلاح میکنم توی آموزش های قبلی دیدین که قبل از شروع کار گزینه show edge فعال می کنم radius را به اندازه ی 2 یا 3 پیکسل انتخاب میکنم و بعد show edge را غیرفعال میکنم .

سراغ ابزار rifine edge brush tool حالا جاهایی که احتیاج داره کشیده بشه با این ابزار میکشم تا انتخابم اوکی بشه تا پس زمینه ها حذف بشه. و موها بصورت تک دیده می شوند برای انتخاب بهتر و بیشتر باید تمرین داشته باشید.در آخر می رویم انتهای صفحه در قسمت output to گزینه new layer with layer mask و در نهایت ok کرده و تصویرم را توی لایه جدید دارم.

کار دیگه ای انجام می دهم کلید ctrl را میگیریم روی ماسک لایه کلیک میکنم منطقه ی انتخابم دور تا دور دختر انتخاب میشود.

از منوی select گزینه modify و expand وexpand by را روی 35 میگذارم در نهایت ok کرده.

بعد در این قسمت می روم روی لایه ی background و چشم لایه ی بالا را حذف میکنم طبق دستور می روم که دختر را در تصویر حذف کنه به قسمت edit و content aware fill این قسمت می توانم پیش نمایش را ببینم و دختر را حذف میکنه.
پس انگار یک بار دختر را جدا کردیم و یک بار هم پس زمینه را از دختر خالی کردیم.

از لایه ی background یک copy گرفته و لایه ساخته شده و آن لایه و background را با هم یکی میکنم (ctrl+e).

بعد سراغ لایه filter رفته blur gallery و field blur و میتوانم از گزینه های blur خواستم استفاده کنم می توانم یک نقطه قرار بدهم در صفحه و جایی را که می خواهم محو کنم و میتوان در چند مرحله انجام دهم.و حتی میتوان light bokeh را اضافه کنید و bokeh color را هم متناسب با تصویرم تغییر می دهم.
Light range را میتوان کمی تغییر دهید تا نتیجه ای که میخواهین برسه و در نهایت ok میکنیم تا روی کار اعمال شود.

برای اینکه کار نتیجه ی بهتری بگیره روی لایه اول رفته و از adjustment روی قسمت color lookup و یکی از گزینه های انتخابی اینجا را اعمال میکنم.

و اگر دوست داشتین ctrl+alt+shift+e را با هم می زنم از لایه ی من یکی کپی ایجاد میشود از تمام تغییراتی که انجام دادم.

کلیک راست میکنم روی لایه مورد نظر و لایه را convert to smart object میکنم و از منوی filter گزینه camera raw filter بهش کمی سیاهی دور می دهم ( وارد effects شده و گزینه vignetting بیشتر میکنم و در قسمت basic شده dehaze کمی بیشتر کنم که کنتراست بهتری تصویرم داشته باشه.

اگر خواستین رنگ تغییر کنه کافیه تو قسمت color mixer رنگ سبز را انتخاب کنید و گزینه ی hue را تغییر بدین و در نهایت ok را میزنیم.

به این صورت تصویرمون قبل و بعدش را میتوانید مشاهده کنید. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشین.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *